חברת הגיחון בע"מ - תאגיד הביוב והמים של ירושלים, הטילה עיקול על חשבון הבנק של דיירת שגרה בבית פרטי בירושלים בטענה שקבלה מהם שירותי ביוב. הדיירת פנתה אל חברת גיחון מס' פעמים בניסיון להסביר שביתה אינו מחובר כלל לרשת הביוב הציבורית, אלא לבור ספיגה פרטי.
חברת הגיחון הודיעה לנציבות תלונות הציבור כי לפי בדיקה שעשו, הבית מחובר לרשת הביוב הציבורית. חברת הגיחון הוסיפה כי הדיירת אחרה בתשלום וצברה חוב שנושא ריבית ופיגורים עבור אספקת שירותי ביוב. החברה עוד הוסיפה שלאחר עיקול הכספים מחשבון הבנק עדיין נותר לה חוב של כמה אלפי שקלים.
בעקבות פניית נציב תלונות הציבור עשתה חברת הגיחון בדיקה חוזרת. בבדיקה החוזרת שוב טעתה החברה כאשר אמרה שהבית מחוברת לרשת הביוב הציבורית. הדיירת דרשה בדקה חוזרת לבדיקה הגיעו נציגי נציב תלונות הציבור בליווי נציגי חברת הגיחון, ושם הם מצאו שהבדיקה של חברת הגיחון כלל לא התבצעה בבית של הדיירת אלה הם טעו ובדקו בבית אחר. נמצא שטענתה ולפיה הבית אינו מחובר לרשת הביוב הציבורית, נכונה.
בעקבות הבדיקה האחרונה פנה נציב תלונות הציבור לחברת הגיחון בדרישה לבטל את החיוב בגין שירותי הביוב ולהשיב לה את הכספים שנגבו ממנה עבור שירותים אלה. הגיחון השיבה כי היא מסכימה לבטל רק את החיוב שצברה המתלוננת עד 09.12.21 ,לפני כניסתם של כללי תאגידי מים וביוב (חישוב עלות שירותי מים וביוב והקמת מערכת מים או ביוב),לתוקף.
לטענת חברת הגיחון נקבע בכללים אלו שצרכן המקבל שירותי מים מתאגיד מים וביוב חייב לשלם לתאגיד גם עבור שירותי ביוב, אף אם אינו מקבל ממנו שירותים כאלה.
בירור נוסף שעשתה הנציבות העלה כי המתלוננת אינה מקבלת שירותי מים מהגיחון, אלא מספק מים אחר, אי לכך ביטלה החברה את כל החיובים והסכימה להחזיר לדיירת את כל הכספים שגבתה ממנה.
Comments